Har du någon gång undrat hur mycket övertid du hade i april, eller hur många flextimmar du byggde upp under första kvartalet? Snart får du svaret direkt i chatten med Flexie.
Vad som är på gång
Flexie, AI-agenten i Flex HRM:s nya mobilapp och i webbversionen, kommer att få stöd för periodnedbrytning av saldofrågor. Det innebär att du ska kunna ställa frågor som "Hur mycket övertid hade jag i april?" och få ett direkt svar i samtalet – för precis den period du frågar om.
I dag kan du redan fråga Flexie om dina aktuella saldovärden. Det som nu tillkommer är möjligheten att ange en specifik tidsperiod och få tillbaka det relevanta värdet för just den perioden.
Varför det här är bra för dig
Att följa upp sin tid handlar sällan bara om nuläget. Kanske vill du stämma av ett saldo inför ett samtal med din chef, kontrollera att en period stämmer med din egen uppfattning, eller helt enkelt ha koll på hur din tid har fördelats bakåt i tiden.
I stället för att lämna konversationen och leta upp rätt vy i Time-modulen ska du kunna ställa frågan direkt till Flexie och få svaret där du redan är. Det håller flödet naturligt och sparar tid i vardagen.
En del av en större satsning
Den här förbättringen är ett steg i arbetet med att göra Flexie till ett allt kraftfullare verktyg för dig som användare. Flexies förmågor utökas löpande, och periodnedbrytning av saldofrågor är en av de funktioner som kommer att rullas ut inom kort.